Menu Zavřeno

Eva Urbanová

Eva Urbanová: OPEN AIR NEPOMUK – Koncert k poctě sv. Jana Nepomuckého

Hvězdná operní diva s hosty a nejkrásnější české i světové písně a árie.

Největší koncert svatojánského výročí 300 let blahořečení sv. Jana Nepomuckého.

Neděle 30. května 2021 od 17:00 hodin 

Sopranistka Eva Urbanová a mladí hosté za doprovodu Komorního orchestru Národního divadla, dirigent David Švec, o hudební doprovod se postarají například talentovaní kolegové Michaela Katráková a Martin Vydra, náměstí Augustina Němejce, Nepomuk

Koncert se koná pod záštitou manželky prezidenta republiky Ivany Zemanové.

Koncert bude splňovat všechna případná nařízení vlády v souvislosti s aktuální hygienickou situací. Rozdělení do sekcí se samostatnými vchody a omezeným počtem účastníků (1000 osob) se řídí opatřeními v rámci stupně PES 2 a lepší.

V případě nemožnosti konání akce bude koncert zrušen či přesunut a požadované vstupné vráceno v plné výši.

Možnost využít zvýhodněné dopravy z Plzně a zpět pohodlným autobusem.

Přímý odkaz na předprodej: https://www.plzenskavstupenka.cz/cs/akce/21798-eva-urbanova-open-air-nepomuk

(vstupenky lze zakoupit a vytisknout doma, případně zarezervovat doma a během následujících pěti dnů vyzvednout a zaplatit v některé z výdejen: https://www.plzenskavstupenka.cz/cs/prodejni-mista).

Eva Urbanová měla být na startu své kariéry jedním z pilířů nepomuckých událostí u příležitosti výročí 600 let od umučení sv. Jana Nepomuckého v roce 1993. Byly vytištěny plakáty, ale samotný koncert sopranistky se nakonec uskutečnit nemohl. „Božská Eva“, jak se dnes po vzoru Emy Destinnové přezdívá hvězdné operní pěvkyni, vyrazila na přední světové scény, obdivovali ji diváci milánské La Scaly i Metropolitní opery v New Yorku, a na plánovaný koncert v Nepomuku se během let zcela zapomnělo.

Ale obyvatelé Nepomucka nezapomněli na „svou Evu“. Během její dosavadní kariéry ji pravidelně podporovali na různých scénách a kupovali si všechny její desky. S nadějí, že jednou zažijí Evu na velkém nepomuckém koncertu. Čekali téměř tři desetiletí, než tento sen ožil u příležitosti 300 let od blahořečení sv. Jana Nepomuckého.

Eva Urbanová se představí v samém srdci města, na největším pódiu, které na hlavním náměstí kdy stálo. Doprovázet ji při tom bude zhruba 50 muzikantů orchestru Národního divadla. Svou účast zároveň přislíbilo několik vzácných osobností i kolegů – umělců. Vždyť půjde nejen o koncert k poctě sv. Jana Nepomuckého, ale i o dokončený list, který zůstal rozepsán na začátku její slavné kariéry…

Koncert, který se dotkne na obloze hvězd sv. Jana Nepomuckého.

U toho prostě nesmíte chybět!

Ve třetí části dojde i na oslavu významného životního jubilea této světové sopranistky.

CENOVÁ RELACE: 300 – 990 Kč

Délka koncertu: cca 90 minut

Akci pořádá město Nepomuk ve spolupráci s Maticí sv. Jana Nepomuckého.

Událost na facebooku: https://www.facebook.com/events/1196524180719042/

Program koncertu (výběr skladeb):

Rozeznění všech nepomuckých kostelních zvonů a příjezd sólistů                                                         

Svatí Jani (píseň k poctě sv. Jana Nepomuckého / St. Louis – USA) – M. Katráková, M. Vydra   

Bedřich Smetana – Libuše – předehra k opeře – sólo orchestr                                                    

César Franck – Panis angelicus – E. Urbanová, M. Vydra              

Georges Bizet – Agnus Dei – E. Urbanová                                                                                                         

Bedřich Smetana – Prodaná nevěsta – Furiant – sólo orchestr                                              

Bedřich Smetana – Prodaná nevěsta – árie Mařenky „Ach, jaký žal“ – E. Urbanová                        

Bedřich Smetana – Prodaná nevěsta – duet Vaška a Mařenky „Známť já jednu dívčinu“ – E. Urbanová, M. Katráková, M. Vydra

Antonín Dvořák – Rusalka – árie Rusalky „Měsíčku na nebi“ – E. Urbanová                     

Giuseppe Verdi – La traviata – předehra – sólo orchestr               

Giuseppe Verdi – I vespri siciliani – árie Eleny „Mercé, dilette amiche“ – M. Katráková                 

Franz Schubert, Hector Berlioz – Erlkönig – M. Vydra                                                                                   

Giuseppe Verdi – Macbeth – árie Lady Macbeth „La luce langue“ – E. Urbanová                                            

a další tajná překvapení 

Souvislosti:

Koncert se koná v předvečer výročí blahořečení sv. Jana Nepomuckého, které bylo 31. května 1721.

Libreto Libuše bylo napsáno podle Zelenohorského rukopisu, nalezeného na zámku Zelená Hora nad Nepomukem. Pro Evu Urbanovou, žijící v našem regionu, je role Libuše přední životní rolí.

V den koncertu bude 155. výročí od premiéry Prodané nevěsty, která má rovněž vztah k plzeňskému regionu, děj opery je zasazen na vesnickou náves na Plzeňsku.

Sólisté Michaela Katráková a Martin Vydra reprezentují město Nepomuk a svatého Jana Nepomuckého od roku 2019 na tuzemských i zahraničních koncertech organizovaných k blížícímu se výročí.

Cenová pásma a informace k autobusu:

sezení – sektor A1 – 990 Kč (žlutá barva, číslováno)

sezení – sektor A2 – 750 Kč (žlutá barva, číslováno)

sezení – sektor B – 520 Kč (růžová barva, nečíslováno)

stání – sektor C – 300 Kč (fialová barva, nečíslováno)

ZTP/P – sektor B – 520 Kč – včetně doprovodu – (růžová barva, nečíslováno)

včetně dopravy z Plzně a zpět – sektor B – 620 Kč (růžová barva – vyhrazená místa pro autobus). Autobus bude přistaven před Kulturním domem Peklo v Pobřežní ulici v Plzni v 15 hodin, odjezd směr Nepomuk nejpozději v 15:15 hodin. Návrat kolem 20:00 hodin na stejné místo. Při vstupu do autobusu se prokažte vstupenkou na koncert. Místa k sezení na koncertu budou ve vyhrazeném sektoru B.

Pro sektory A1 a A2 je vstup 1 a 2 (Plzeňská a Zelenodolská)

Pro sektory B a C je vstup 3 a 4 (Husova a Zelenohorská)

Plánek ke stažení v jpg.

BIO:

Eva Urbanová (*1961) je česká operní pěvkyně, sopranistka. Vystupovala na světových operních scénách včetně milánské La Scaly, londýnské Covent Garden a Metropolitní opery v New Yorku, kde debutovala v roce 1998. Nahrává pro české hudební vydavatelství Supraphon. Řadí se mezi nejslavnější operní pěvkyně v historii a zároveň je současnou první dámou české opery. Je označována za nejlepší českou Libuši. Od roku 1990 je sólistkou Opery Národního divadla v Praze. Má za sebou desítky rolí a tisíce koncertních vystoupení. Například s Karlem Gottem čeřila popové vody ve vyprodaných sálech. Na koncertních pódiích je nesmírně populární i v současné době, když se svému četnému publiku odvděčuje recitály nezapomenutelných operních rolí či jako nespoutaná rockerka v pořadu Druhá tvář s kapelou Barock ve světových hitech od Scorpions, Nightwish, Nazareth, Billyho Idola či Queen. Oceněná je například Cenou Thálie za roky 1997 a 2005, cenou nadace Music Iuvenis za nejlepší výkon, Medailí za zásluhy o stát v oblasti umění či je držitelkou titulu Rytíře řádu umění a literatury Francie.

Michaela Katráková (*1988) je česká operní pěvkyně, sopranistka, která se řadí v současné době mezi naše největší pěvecké naděje. Roku 2004 nastoupila na Pražskou konzervatoř do třídy prof. Brigity Šulcové. Pod jejím vedením získala v srpnu 2008 III. místo v pěvecké soutěži Ad honorem Mozart a v listopadu 2010 se umístila na II. místě v mezinárodní soutěži Pražský pěvec. Pěvkyně dokončila Pražskou konzervatoř absolventským koncertem v červnu roku 2011. Od listopadu r. 2017 ji zaštiťují jedny z nejprestižnějších vídeňských a mnichovských agentur, které dnes patří mezi špičky v operním světě. Díky svému lyricko-koloraturnímu sopránu směřujícímu do mlado-dramatického oboru se především specializuje na italské belcanto. V prosinci 2018 Michaela stála po boku slavného mexického tenoristy Ramóna Vargase a spolu s ním se představila bravurně na Verdi Gala koncertě jako jeho rovnocenná partnerka. Po velkém úspěchu Michaelu přizval samotný Ramon Vargas na zahraniční turné, kde se představí v roli Leonory (Trubadúr – G. Verdi). Turné je plánované v nové sezoně tohoto roku. Michaela působila v divadlech Dutch National opera v Holandsku, Gouda v Holandsku, Státní opeře v Kazani, Státní opeře Praha, Severočeském divadle opera-balet a na dalších významných scénách.

Martin Vydra (*1991) je český multižánrový zpěvák, muzikant, lektor a herec. Ke zpěvu se dostal v devíti letech díky Jiřině Markové a Dětské opeře Praha. Během studia na Pražské konzervatoři působil externě v Pražském filharmonickém sboru, u nás i v zahraničí uskutečnil několik projektů jako součást ansámblu Martinů Voices pod vedením Lukáše Vasilka. Účinkoval v Národním divadle v Praze při pořadech „Opera nás baví“, dále například s Pražskými madrigalisty, s německým barokním ansámblem Hoffkapele Schloss Seehaus, s pražským barokním ansámblem Victoria a působil také v Operním studiu Praha u Jiřiny Markové. Účastnil se masterclass na Norské hudební akademii v Oslu, spolupracuje s německým cembalistou a tenoristou Johannesem Weissem a vystupoval několikrát v Japonsku či v Brazílii. Věnuje se koncertní kariéře, ve které se soustředí na období baroka a na písňový repertoár období klasicismu a romantismu. Zároveň se profesně věnuje hře na klavír, soukromě i na koncertech doprovází sebe a své kolegy. Město Nepomuk bude v budoucích měsících reprezentovat rovněž na svatojánských koncertech v USA (New York, St. Louis, Chicago) a v Brazílii (Rio de Janeiro, Juiz de Fora, Sao Joao Nepomuceno, Leopoldina).

David Švec (*1977) je český klavírista a dirigent. Studoval hru na klavír a dirigování nejprve na Konzervatoři v Českých Budějovicích a poté na Janáčkově akademii múzických umění v Brně (dirigování u J. Zbavitele a L. Mátla, klavír u D. Velebové). V únoru 2000 se účastnil mistrovských dirigentských kurzů u Sira Colina Davise v Drážďanech, v roce 2002 absolvoval studijní pobyt na Universität für Musik und darstellende Kunst ve Vídni (u L. Hagera). V roce 2004 získal v mezinárodní soutěži Belvedere ve Vídni cenu Bösendorfer Preis v kategorii Opera coaching. Jako klavírista od roku 1998 pravidelně spolupracuje s Pražským komorním orchestrem, je též vyhledávaným komorním hráčem. Od roku 2004 spolupracuje s pěvkyní E. Urbanovou, dále např. s basbarytonistou A. Plachetkou nebo sopranistkou K. Kněžíkovou, natočil několik snímků na CD i pro Český rozhlas. Od roku 2011 je ve stálém dirigentském angažmá v Národním divadle. Bohaté zkušenosti má také ze zahraničních hostování. V roce 2014 vytvořil pro nakladatelství Bärenreiter nový klavírní výtah Janáčkovy opery Věc Makropulos, který byl poprvé použit při nastudování této opery v Bayerische Staatsoper v Mnichově.

Komorní orchestr Národního divadla vznikl v roce 1988 z iniciativy prvních hráčů Orchestru opery Národního divadla. Jejich záměrem bylo využít zkušeností práce s předními českými a světovými dirigenty v oblasti opery v komorní a symfonické hudbě. Základem orchestru jsou i dnes převážně koncertní mistři a vedoucí nástrojových skupin Orchestru opery ND, s nimiž spolupracuje několik prvních hráčů orchestru Státní opery a Pražských symfoniků (FOK). Se vznikem orchestru a jeho prvními léty působení je neodmyslitelně spjato jméno přední osobnosti české hudební kultury dirigenta Zdeňka Košlera. Ten určil základní obsazení orchestru (33), které bylo zvoleno tak, aby soubor byl schopen interpretovat díla stojící na rozhraní komorní a symfonické hudby. Košler vytvořil také dramaturgii a uměleckou orientaci a vtiskl orchestru způsob interpretace. Orchestr se tak hned od počátku úspěšně zapojil do pražského a českého hudebního života. Kromě hostování v českých a slovenských městech a spolupráce s Rozhlasem se orchestr prezentoval v Praze ve vlastních abonentních cyklech komorních koncertů. Od počátku orchestr rozvíjí tradici samostatných koncertů a současně se podílí na operních produkcích v rámci festivalů doma i v zahraničí. Vystupoval na řadě pódií v Německu (např. Hamburg, Schwetzingen, Drážďany), Itálii (Palermo), Španělsku (koncerty v Santiago de Compostela, Leon, Burgos atd.) Rakousku, v Japonsku (Tokio) a Izraeli.


Plakát ke stažení: http://www.svatynepomuk.cz/wp-content/uploads/2020/08/Plakat_Urbanova_Tisk.pdf

Pokyny pořadatele:

Koncert bude splňovat všechna případná nařízení vlády v souvislosti s aktuální hygienickou situací. Rozdělení do sekcí se samostatnými vchody a omezeným počtem účastníků (1000 osob) se řídí opatřeními v rámci stupně PES 2 a lepší.

V případě nemožnosti konání akce bude koncert zrušen či přesunut a požadované vstupné vráceno v plné výši.

Vstupenka platí jen pro uvedený den, hodinu, akci, místo konání a sedadlo, je platná pouze s kontrolním ústřižkem nebo identifikačním čárovým kódem, a opravňuje k jednomu vstupu. Po opuštění místa konání akce pozbývá platnosti. Vstupenka obsahuje pro identifikaci jedinečný identifikační čárový kód. Držitel vstupenky bere tímto na vědomí, že tento identifikační kód neposkytne žádné jiné osobě. Ten, kdo se tímto kódem identifikuje v pozici majitele jako první, bude vpuštěn do areálu. Pokus o kopírování tohoto identifikačního kódu bude považován za pokus o podvod a majitel vstupenky s duplicitním kódem nebude vpuštěn do areálu konání koncertu.

Vstup do areálu je umožněn od 15:30 hodin. Koncert začíná přesně v 17:00 hodin. Příchod ke kontrolnímu vstupu do areálu je možný nejpozději do 16:30 hodin. Po tomto čase bude umožněn vstup pouze do sektoru na stání (i pro držitele míst k sezení).

V případě nepříznivého počasí doporučujeme vlastní pláštěnky či deky (deštníky nejsou na akci možné – návštěvníci s deštníky nebudou do areálu vpuštěni).

Na akci platí zákaz fotografování a pořizování zvukových záznamů a videí.

U vstupu do areálu konání koncertu může být prováděna bezpečnostní kontrola. Je přísně zakázáno vnášet do prostoru konání akce nebezpečné předměty, zbraně, skleněné lahve, plastové lahve s obsahem nad 0,4 l, plechovky, deštníky, alkohol, drogy a jakékoli psychotropní látky, a podobně. Dále pyrotechnické předměty a je zakázáno manipulovat s otevřeným ohněm.

Majitel vstupenky uděluje svůj výslovný souhlas s tím, že fotografie, filmy nebo videozáznamy s jeho osobou, které jsou pořízeny v průběhu akce nebo v souvislosti s ní, mohou být zveřejněny a zhodnoceny, a to bez jakékoli peněžité náhrady, dalšího souhlasu a bez časového nebo prostorového omezení.

Výhled na účinkující může být vzhledem k technickým možnostem částečně omezen.

Náhrady dalších zvláštních nákladů (tj. hotel, jízdní výlohy, servisní poplatky) se neposkytují.

V prostorách areálu je po celou dobu konání koncertu kouření zakázáno.

Občerstvení bude zajištěno v místě koncertu.